Wednesday, November 2, 2011

incredible place that i dream most!!!

hello peeps  ^__^ 












#1


































PARIS

okay! 1st place yang aku teringin sangat nak pegi kalau berkesempatan ialah  PARIS.  as we know Paris is the capital and the largest city in France. so, kenape aku teringin sangat nak pegi Paris? sebab orang cakap Paris neh ialah city of love. is that true? hahaha.  tapi tak kesah laa semua tu sebab the most important things is that place sangat cantik okay!  kalau laa diberi peluang kat mane nak berhoney moon, of course i will choose this place.  auwww! hehehe.  and FYI, kalau la aku dapat pegi Paris, 1st place yang aku nak pegi ialah Eiffel Tower.  time tu, aku nak snap picture banyak-banyak sampai battery camera mampos. haha. yela kan selama neh hanya mampu tengok dalam tv or kat gambar je so kalau dah ade peluang mcm tu haruslaa dimanfaatkan sebaik mungkin kan? winkwink ^_^  then next place aku nak pegi ialah The Opera Garnier.  kenape tempat neh menarik perhatian aku? because that place was the largest opera house.  so, kat situ ade classic opera and ballet.  ha teater pun ade. then at night, aku akan spent time tengok suasana malam kat sana. orang cakap, bandar Paris sangat cantik di malam hari.  yekeeee??? hmmmm hehehe.





 EIFFEL TOWER



CITY OF PARIS



THE OPERA GARNIER
















 #2

































ROME 

 next place yang aku nakkkkkkk sangat pegi which is  ROME.  macam yang semua tau, Rome salah satu tempat menarik yang harussss dikunjungi kalau pegi Italy.  rugiiii ouh kalau dah sampai Italy tapi x pegi Rome.  kenapa aku teringin sangat nak pegi Rome? tujuan utama aku nak pegi Rome, sebab aku nak pegi Colosseum.  manela tau dapat jumpa Spartacus ke kan.  dapat jumpa Gladiator tuh beb!!! hahaha!!!  giloooo. seriously, architecture kat sana sangat cantik.  lagipun kat sana banyak sejarah dilahirkan so seswaiii laa tempat neh untuk golongan macam aku  yang sangat suka ancient history.  if i can go there, hopefully aku dapat kenal sejarah dengan lebih dekat.  syokkkkk nyeeee!!!  





VATICAN CITY









COLOSSEUM AND THE ARCH OF CONSTANTINE




#3































EGYPT 

lastly tempat yang menarik perhatian aku ialah EGYPT.  so, kenapa aku nak pegi Egypt neh?  hmm bagi aku Egypt merupakan salah satu tempat bersejarah dunia yang patut dilawati.  aku teringin sangat nak pegi Egypt sebab nak merasai macam mana feeling bila berdiri betul-betul kat depan Pyramid yang merupakan salah satu kejaiban dunia tu haa.  agaknye macam mana la rase dinding Pyramid tuhaa.  kot rasa pasir ke kan. ntah ntah  lembut kot???  hahahaha. bongok je! :p   macam Rome and Paris jugak, Egypt punye architecture sangat laa cantik okay!  disebabkan itulah, aku teringin sangat nak pegi 3 tempat neh yang boley aku katakan sangat menakjubkan.  for me, if satu tempat tu menyimpan sejarah yang menarik, itu jugak merupakan salah satu faktor orang nak pegi situ. kan kan??? hehehe.  





CITY OF CAIRO, EGYPT



THE LOST CITY

perghhhhh!!! kalau laaa aku dapat pegi semua tempat yang aku mention kat atas neh syokkk wooo!!!  dapat pegi salah satu pun dah cukup bersyukur nokkk. hewhewhew  ^_^  so, rasenye aku kena blaja tinggi-tinggi, dapatkan keje yang best, gaji besawwww then kumpul duit banyak-banyak haaa insyallah hajat mungkin kesampaian kot. hahaha! tapi buat masa sekarang neh... hmmmm  mimpi  BERANGAN jelaa yang mampu. kihkihkih  ^_^



-the end-